Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Φόρμουλα 1 2015 είναι το 66ο πού διοργανώνει η FIA. Περιλαμβάνει 20 γκραν πρι. Είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει στις 15 Μαρτίου 2015 στην Μελβούρνη της Αυστραλίας και ολοκληρώνεται στις 29 Νοεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι.\n\nΟ Λιούις Χάμιλτον θα ξεκινήσει την σεζόν προσπαθώντας να υπερασπιστεί τον τίτλο του, ενώ η ομάδα της Mercedes θα είναι αυτή που θα υπερασπιστεί τον τίτλο των κατασκευαστών.\n\n
\n
Οι Ομάδες
\nΟι ακόλουθες ομάδες δήλωσαν συμμετοχή για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 2015.\n
Ομάδα | Κατασκευαστής | Κινητήρας | Ελαστικά | Αρίθ. | Οδηγοί | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ferrari | Ferrari | Ferrari | Pirelli | 5 | Σεμπάστιαν Φέτελ | ||
7 | Κίμι Ράικονεν | ||||||
Force India | Force India-Mercedes | Mercedes | Pirelli | 11 | Σέρχιο Πέρεζ | ||
27 | Νίκο Χούλκενμπεργκ | ||||||
Lotus | Lotus-Mercedes | Mercedes | Pirelli | 8 | Ρομέν Γκροζάν | ||
13 | Παστόρ Μαλδονάδο | ||||||
Manor Marussia F1 | Marussia-Ferrari | Ferrari | Pirelli | 28 | Γουίλ Στίβενς | ||
98 | Ρομπέρτο Μέρι | ||||||
McLaren | McLaren-Honda | Honda | Pirelli | 14 | Φερνάντο Αλόνσο | ||
22 | Τζένσον Μπάτον | ||||||
Mercedes | Mercedes | Mercedes | Pirelli | 6 | Νίκο Ρόσμπεργκ | ||
44 | Λιούις Χάμιλτον | ||||||
Red Bull | Red Bull-Renault | Renault | Pirelli | 3 | Ντάνιελ Ρικιάρντο | ||
26 | Ντανιίλ Κβίατ | ||||||
Sauber | Sauber-Ferrari | Ferrari | Pirelli | 9 | Μάρκους Έρικσον | ||
12 | Φελίπε Νασρ | ||||||
Toro Rosso | Toro Rosso-Renault | Renault | Pirelli | 33 | Μαξ Φερστάππεν | ||
55 | Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ | ||||||
Williams | Williams-Mercedes | Mercedes | Pirelli | 19 | Φελίπε Μάσα | ||
77 | Βαλτέρι Μπότας |
\n
\n
Αλλαγές στις Ομάδες
\n
- \n
- Η Honda επιστρέφει στην Φόρμουλα 1, ως προμηθευτής κινητήρων, παρέχοντας στην McLaren τον κινητήρα V6 και νέο πακέτο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας, με την McLaren ουσιαστικά να τελειώνει μία 20ετή συνεργασία με την Mercedes.
- Η Lotus θα αλλάξει προμηθευτή κινητήρα, τελειώνοντας την συνεργασία της με την Renault και αρχίζοντας μία νέα με την Mercedes.
- Μετά το Ρωσικό Γκραν Πρι, η Marussia λόγω οικονομικών προβλημάτων απουσίασε από τα 3 τελευταία Γκραν Πρι και ενώ στην αρχή η ομάδα είχε εμφανιστεί στην προσωρινή λίστα συμμετεχόντων, για το 2015, με την επωνυμία “Manor F1”, τελικά τον Νοέμβριο του 2014 , οι διαχειριστές ανακοίνωσαν ότι η ομάδα θα σταματήσει την δραστηριότητά της και θα κλείσει. Τον Δεκέμβριο του 2015 ανακοίνωσε πως οι ομάδα θα μπει σε δημοπρασία. Τελικά τον Φεβρουάριο του 2015 η ιδιοκτήτες της ομάδας ήρθαν σε συμφωνία με υποψήφιους επενδυτές και έτσι η ομάδα θα δώσει κανονικά το παρόν στο νέο Πρωτάθλημα.
- Τα περουσιακά στοιχεία της ομάδας της Caterham, θα τεθούν σε δημοπρασία από τους ιδιοκτήτες της ομάδας. Η ημερομηνία της δημοπρασίας έχει οριστεί λίγες μόλις μέρες πριν τον εναρκτήριο αγώνα, της νέας σεζόν, έτσι δεν συμπεριλήφθηκε στη λίστα με τους υποψηφίους.
\n
\n
\n
\n
\n
\n
Μεταγραφές Οδηγών
\n
Ήρθαν στην Φόρμουλα 1
\n
- \n
- Η Toro Roso ανανεώνει το οδηγικό της δίδυμο, παίρνοντας τους Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ και Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος θα γίνει ο νεότερος οδηγός στην ιστορία της Φόρμουλα 1.
- Ο πρώην αναπληρωτής οδηγός της Wiliams, Φελίπε Νασρ, θα κάνει το ντεμπούτο της στη Φόρμουλα 1, με την ομάδα της Sauber.
- O Γουίλ Στίβενς εντάχθηκε στην Marussia, για την πρώτη του πλήρη σεζόν στη Φόρμουλα 1. Είχε οδηγήσει στον τελευταίο αγώνα της προηγούμενης σεζόν με την ομάδα της Caterham.
\n
\n
\n
\n
Αλλάζουν Ομάδα
\n
- \n
- Ο Φερνάντο Αλόνσο επιστρέφει στην McLaren, έπειτα από εφτά χρόνια.
- Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ύστερα από 15 χρόνια στην ομάδα της Red Bull, αλλάζει ομάδα και εντάσσεται στην Ferrari, στην θέση του Αλόνσο.
- Ο Ντανιίλ Κβίατ προβιβάστηκε στην ομάδα της Red Bull ως αντικαταστάτης του Σεμπάστιαν Φέτελ.
- Ο Μάρκους Έρικσον άφησε την Caterham, στο τέλος του 2014 και εντάχθηκε στην Sauber.
\n
\n
\n
\n
\n
Εγκαταλείπουν την Φόρμουλα 1
\n
- \n
- Οι Εστέμπαν Γκουτιέρεζ και Αντριάν Σούτιλ έχασαν τις θέσεις τους στην Sauber. Ο Γκουτιέρεζ στη συνέχεια μετακόμισε στη Ferrari για να γίνει αναπληρωτής οδηγός.
- Ο Ζαν Ερίκ Βέρν άφησε την Toro Roso για να συμμετάσχει στην Φόρμουλα Ε, ενώ παράλληλα θα βρίσκεται και σαν αναπληρωτής οδηγός στην Ferrari.
- Ο Κέβιν Μάγκνουσεν υποβιβάστηκε σε αναπληρωτή οδηγό της ομάδας της McLaren.
- Ο Καμούι Κομπαγιάσι άφησε την Φόρμουλα 1 για να αγωνιστεί στην Super Formula της Ιαπωνίας.
- Ο Μαξ Τσίλτον άφησε την Φόρμουλα 1 για να αγωνιστεί στη FIA World Endurance Championship.
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
Το Πρόγραμμα της Χρονιάς
\nΤα ακόλουθα είναι τα 20 Γκραν Πρι που είναι προγραμματισμένα να διεξαχθούν το 2015 .\n
Γύρος | Γκραν Πρι | Πίστα | Ημερομηνία | Τ.Ω. | Ω.Ε. | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Αυστραλία | Πίστα της Μελβούρνης, Μελβούρνη | 15 Μαρτίου | 16:00 | 07:00 | |
2 | Μαλαισία | Διεθνής Πίστα Μαλαισίας, Κουάλα Λουμπούρ | 29 Μαρτίου | 15:00 | 10:00 | |
3 | Κίνα | Διεθνής Πίστα Σαγκάης, Σαγκάη | 12 Απριλίου | 14:00 | 09:00 | |
4 | Μπαχρέιν | Διεθνής Πίστα Μπαχρέιν, Σακίρ | 19 Απριλίου | 18:00 | 18:00 | |
5 | Ισπανία | Πίστα Καταλωνίας, Βαρκελώνη | 10 Μαΐου | 14:00 | 15:00 | |
6 | Μονακό | Πίστα του Μονακό, Μόντε Κάρλο | 24 Μαΐου | 14:00 | 15:00 | |
7 | Καναδάς | Πίστα Ζιλ Βιλνέβ, Μόντρεαλ | 7 Ιουνίου | 14:00 | 21:00 | |
8 | Αυστρία | Red Bull Ring , Σπίλμπεργκ | 21 Ιουνίου | 14:00 | 15:00 | |
9 | Αγγλία | Πίστα του Σίλβερστοουν, Σίλβερστοουν | 5 Ιουλίου | 13:00 | 15:00 | |
10 | Γερμανία | TBA | 19 Ιουλίου | 14:00 | 15:00 | |
11 | Ουγγαρία | Hungaroring, Βουδαπέστη | 26 Ιουλίου | 14:00 | 15:00 | |
12 | Βέλγιο | Πίστα Σπα, Στάβλοτ | 23 Αυγούστου | 14:00 | 15:00 | |
13 | Ιταλία | Αυτοκινητοδρόμιο Μόντσα, Μόντσα | 6 Σεπτεμβρίου | 14:00 | 15:00 | |
14 | Σιγκαπούρη | Πίστα Μαρίνα Μπέι, Σιγκαπούρη | 20 Σεπτεμβρίου | 20:00 | 15:00 | |
15 | Ιαπωνία | Πίστα Σουζούκα, Σουζούκα | 27 Σεπτεμβρίου | 14:00 | 08:00 | |
16 | Ρωσία | Αυτοκινητοδρόμιο Σότσι, Σότσι | 11 Οκτωβρίου | 14:00 | 13:00 | |
17 | ΗΠΑ | Αμερικάνικη Πίστα, Όστιν, Τέξας | 25 Οκτωβρίου | 14:00 | 22:00 | |
18 | Μεξικό | Αυτοκινητοδρόμιο Χερμάνος Ροντρίγκες, Πόλη του Μεξικού | 1 Νοεμβρίου | 13:00 | 21:00 | |
19 | Βραζιλία | Αυτοκινητοδρόμιο Χοσέ Κάρλος Πασέ, Σάο Πάολο | 15 Νοεμβρίου | 14:00 | 18:00 | |
20 | Άμπου Ντάμπι | Πίστα Γιας Μαρίνα, Άμπου Ντάμπι | 29 Νοεμβρίου | 17:00 | 15:00 |
\n \n
Αλλαγές στο Πρόγραμμα
\n
- \n
- Το Γερμανικό Γκραν Πρι αναμένεται να επιστρέψει στην Νυρεμβέργη, σύμφωνα με την συμφωνία ανάμεσα σε Νυρεμβέργη και Χόκενχαϊμ, όμως με την ανακοίνωση του προσωρινού προγράμματος δεν διευκρινίζεται το που θα διεξαχθεί το Γερμανικό Γκραν Πρι.
- Μετά το 1992 το Μεξικανικό Γραν Πρι έχει προγραμματιστεί να επιστρέψει στην Φόρμουλα 1. Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 1 Νοεμβρίου στην Πόλη του Μεξικό.
- Υπήρξαν σκέψεις για να επανέλθει το Γκραν Πρι της Κορέας η οποία φιλοξένησε τη Φόρμουλα 1 από το 2010 ως το 2013. Τελικά όμως αποφασίστηκε πως το Γκραν Πρι Κορέας δεν θα επιστρέψει στο καλεντάρι το 2015.
\n
\n
\n
\n
\n
Αλλαγές Κανονισμών
\n
Τεχνικοί Κανόνες
\n
- \n
- Ο αριθμός των μονάδων ισχύος που επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει ένας οδηγός μειώνονται από πέντε που ήταν το 2014 σε τέσσερις το 2015.
- Οι κανόνες σχετικά με το σύστημα σημείων εμπορίου για την ανάπτυξη των κινητήρων που εισήχθησαν το 2014 θα αλλάξει, επιτρέποντας στους κατασκευαστές να εκτελούν το μισό των βελτιώσεων που μπορούσαν να κάνουν το 2014. Η ανάπτυξη θα ξανά υποδιπλασιαστεί το 2016.
- Μετά τις αντιδράσεις σχετικά με τις “άσχημες” μύτες των μονοθέσιων η FIA τροποποίησε τους κανόνες σχετικά με τις μύτες. Οι μύτες θα είναι χαμηλότερες σε σχέση με το 2014, διατηρώντας μια ελάχιστη διατομή, αλλά θα πρέπει να μειώνεται σταδιακά μέχρι ένα σημείο με ένα σταθερό γραμμικό ρυθμό. Ουσιαστικά απαγορεύει το σχήμα δακτύλου που είδαμε το 2014 για ένα πιο προοδευτικό σχήμα. Επιπλέον, ο σχεδιασμός της μύτης πρέπει να είναι συμμετρικός και συνεπής με τον κεντρικό άξονα του μονοθέσιου με αποτέλεσμα να απαγορεύονται τα πιο εξωτικά σχέδια, όπως η προσέγγιση “twin-task” που χρησιμοποιούνταν από τη Lotus στο σασί της Ε22.
- Το ελάχιστο βάρος των μονοθέσιων σε οποιαδήποτε στιγμή του αγώνα αυξήθηκε σε 702 κιλά.
- Κάθε σύστημα ανάρτησης που εξοπλίζεται στους εμπρός τροχούς θα πρέπει να τοποθετούνται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε η απόκριση να εφαρμόζεται μόνο στους εμπρός τροχούς.
- Κάθε σύστημα ανάρτησης που εξοπλίζεται στους πίσω τροχούς θα πρέπει να τοποθετούνται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε η απόκριση να εφαρμόζεται μόνο στους πίσω τροχούς.
- Οι πίνακες αντί-εισβολής και στις δύο μεριές του μονοθέσιου έχουν επεκταθεί προς τα πάνω στο χείλος του πιλοτηρίου και παράλληλα με το κεφάλι του πιλότου.
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
Αγωνιστικοί Κανόνες
\n
- \n
- Η μερική απαγόρευση των ενδοεπικοινωνιών μεταξύ των τεχνικών στα Πιτ και των οδηγών, που εφαρμόστηκε το 2014 στο Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης, θα επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει γενική απαγόρευση για την ανάλλαγή δεδομένων μεταξύ της ομάδας και των οδηγών, όπως συγκεκριμένες ρυθμίσεις κατανάλωσης καυσίμου.
- Δεν θα υπάρχουν πια διπλοί βαθμοί στον τελευταίο αγώνα.
- Μετά το σοβαρό ατύχημα του Ζούλς Μπιανκί στο Ιαπωνικό Γκραν Πρι μια νέα διαδικασία με όνομα Virtual Safety Car. Αυτή η διαδικασία μπορεί να εφαρμοστεί όταν χρειάζονται διπλές κίτρινες σημαίες σε οποιοδήποτε σημείο της πίστας όπου οι αγωνιζόμενοι ή οι υπάλληλοι μπορεί να διατρέχουν κίνδυνο, αλλά οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την είσοδο αυτοκινήτου ασφαλείας. Με τις συνθήκες της Virtual Safety Car οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν την ταχύτητα τους στην ταχύτητα που θα αναγράφεται στα τιμόνια τους.
- Αν ένας αγώνας ανασταλεί τότε, τα μονοθέσια δεν θα παίρνουν θέση στην σειρά εκκίνησης αλλά θα σιγά σιγά θα εισέρχονται στα Πιτ. Η έξοδος των Πιτ θα είναι κλειστή και το πρώτο μονοθέσιο που θα φτάνει στα Πιτ θα φεύγει πρώτο με τα υπόλοιπα να ακολουθούν.
- Αν οποιοσδήποτε από το προσωπικό ή τίποτα από τον εξοπλισμό κάποιας ομάδας μείνει στη σειρά εκκίνησης για περισσότερα από δεκαπέντε δευτερόλεπτα από το έναυσμα για τον γύρο σχηματισμού, ο οδηγός του μονοθέσιου θα πρέπει να εκκινήσει τον αγώνα από τα Πιτ. Αν ο οδηγός δεν ακολουθήσει τον συγκεκριμένο κανονισμό τότε θα λάβει 10 δευτερόλεπτα ποινής stop-and-go.
- Η αντικατάσταση μιας ολόκληρης μονάδας ισχύος δεν θα επιφέρει πλέον ποινή. Αντιθέτως, οι ποινές θα εφαρμόζονται αθροιστικά για τα επιμέρους τμήματα της μονάδας ισχύος. Αν επιβληθεί μια τέτοια ποινή και η θέση εκκίνησης του οδηγού δεν του επιτρέπει να εκτίσει όλη την ποινή τότε το υπόλοιπο της ποινής δεν θα μεταφέρεται στον επόμενο αγώνα, αλλά θα επιβάλλεται με την μορφή χρονικής ποινής κατά τη διάρκεια του ίδιου αγώνα.
- Μαζί με την ποινή των 5 δευτερολέπτων που μπορεί να δοθεί κατά τη διάρκεια ενός προγραμματισμένου pit stop ενός οδηγού, μία νέα ποινή 10 δευτερολέπτων, θα εισαχθεί, για τον ίδιο λόγο.
- Αν ένα μονοθέσιο θεωρείται πως αφέθηκε να οδηγηθεί σε επικίνδυνη κατάσταση κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, μια ποινή 10 δευτερολέπτων stop-and-go θα επιβληθεί στον οδηγό του συγκεκριμένου μονοθέσιου. Επιπλέον ποινή θα καταλογίζεται σε όποιον οδηγό που, κατά τη γνώμη των αγωνοδικών, συνεχίζει τον αγώνα ενώ γνωρίζει πως το μονοθέσιο είναι σε επικίνδυνη κατάσταση.
- Η διαδικασία των προκριματικών διευκρινίζεται περεταίρω για να καλύπτει οποιοδήποτε αριθμό μονοθέσιων για την σειρά εκκίνησης. Αν υπάρχουν 24 μονοθέσια, 7 θα αποκλειστούν σε καθένα από τους 2 πρώτους προκριματικούς γύρους, αν υπάρχουν 22 μονοθέσια, 6 θα αποκλειστούν σε καθέναν από τους 2 πρώτους προκριματικούς γύρους κλπ.
- Η διαδικασία για το Αυτοκίνητο Ασφαλείας τροποποιήθηκε. Με το που περάσει το τελευταίο μονοθέσιο το αυτοκίνητο ασφαλείας, τότε αυτό θα επιστρέψει στα πιτς στον επόμενο γύρο. Είναι μία αλλαγή στην προηγούμενη το οποίο προϋπέθετε τα μονοθέσια που δεν έχουν συμπληρώσει τον γύρο να περιμένουν στο πίσω μέρος της ουράς μέχρι το αυτοκίνητο ασφαλείας να επιστρέψει στα πιτ.
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n