Το φουντούκι και τα μυστικά του

\n\nΣε όλα τα κινούμενα σχέδια που παρακολουθούσαμε μικροί θυμόμαστε πολλές φορές μικρά σκιουράκια να ψάχνουν απελπισμένα για να βρουν λίγα φουντούκια τα οποία κατανάλωναν με πάθος. Μήπως, τελικά, γνωρίζουν κάτι που εμείς τυγχάνει να αγνοούμε;\n\nΔεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι από παλιά τα φουντούκια θεωρούνταν υπερδύναμη και τρόφιμα με «μυστικές» δυνάμεις. Γι’ αυτό χρησιμοποιούνταν σε ράβδους ανίχνευσης για τον εντοπισμό νερού και μεταλλευμάτων, καθώς και σε θεραπείες για διάφορα είδη ασθενειών.\n

Και αυτό γιατί…..

\nΤο φουντούκι είναι ένας καρπός με πολύ μεγάλη θρεπτική αξία. Είναι πολύ πλούσιο σε λιπαρά και κυρίως σε «καλά» μονοακόρεστα, τα οποία βοηθούν στη μείωση της «κακής» και της ολικής χοληστερόλης, συμβάλλοντας στην πρόληψη των καρδιαγγειακών ασθενειών.\n\nΤην ίδια στιγμή, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα όπως μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο, σίδηρο και χαλκό, τα οποία είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού.\n\nΑυτό που ξεχωρίζει στα φουντούκια είναι η υψηλή περιεκτικότητα τους σε φυλλικό οξύ, κάτι που τα κάνει ιδιαιτέρα σημαντικά ακόμα και στην περίοδο της εγκυμοσύνης, αλλά και σε αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε.\n

Καταναλώνοντας με μέτρο….

\nΠαρ’ όλο που τα φουντούκια είναι τροφές υψηλές θερμιδικά, υπάρχουν δεδομένα που υποστηρίζουν ότι η κατανάλωσή τους με μέτρο δεν οδηγούν στην αύξηση του σωματικού βάρους.\n\nΑντίθετα, φαίνεται πως οι δίαιτες στις οποίες περιλαμβάνονται τα φουντούκια και γενικότερα οι ξηροί καρποί είναι πιο αποτελεσματικές, διότι προκαλούν το αίσθημα του κορεσμού λόγω του συνδυασμού των επιμέρους συστατικών τους, όπως η πρωτεΐνη και οι φυτικές ίνες.\n\nΜπορείτε, λοιπόν, να καταναλώνετε μια μικρή χούφτα φουντούκια 3-4 φορές την εβδομάδα όπως άλλωστε ορίζει και η Μεσογειακή Διατροφή, είτε σκέτα είτε σε κομμάτια μέσα σε γλυκά, σε παγωτά, στις σαλάτες σας ή στο γιαούρτι σας.\n

Για τους λάτρεις των φουντουκιών…γιατί όχι και στην υγρή μορφή τους!

\nΤο ρόφημα φουντουκιού είναι ένα φυσικό προϊόν το οποίο συνδυάζει τα θρεπτικά συστατικά του φουντουκιού με το έντονο άρωμά του σε μια μορφή που είναι και εύκολη στη μεταφορά. Παράλληλα, είναι χαμηλό σε θερμίδες με αποτέλεσμα να φροντίζει και το σωματικό σας βάρος καθώς το 1 ποτήρι δεν ξεπερνά τις 60 θερμίδες!\n\nΕπομένως, αν είστε στη δουλειά και θέλετε κάτι να πίνετε, μπορείτε να διώξετε τη δίψα σας με το εν λόγω ρόφημα. Επιπλέον, μπορεί να αποτελέσει ένα υγιεινό και γευστικό διάλειμμα ανάμεσα στα γεύματά σας ή ακόμα και μια ευχάριστη πρωινή απόλαυση, συνδυασμένο για παράδειγμα με δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης, κομμάτια φρέσκων φρούτων και σταφίδες.\n\nΠαράλληλα, το ρόφημα φουντουκιού μπορεί να προσφέρει και όμορφες στιγμές στην κουζίνα σας, καθώς μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε σε μαγειρικές παρασκευές όπως στο κέικ, στη δημιουργία τάρτας με φρούτα, ή και στις κρέπες σας.\n\nΤα φουντούκια και γενικότερα οι ξηροί καρποί δε θεωρούνται τυχαία αναπόσπαστο κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής. Οι διάφορες μορφές του δίνουν τη δυνατότητα για ποικίλες χρήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Εκμεταλλευτείτε τες ανάλογα με τις ανάγκες και τη διάθεσή σας.\n\n \n\nΧρυσούλα Τσικνή\nnutrimed.gr\n\n

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *